Naturalne środki przeciw bólowi

Ból – jedno, proste słowo, które wciąż przeraża sportowców. Kojarzy się z urazem, kontuzją, zwyrodnieniem i spowolnieniem kariery. Większość ludzi, niezależnie od tego, co robią się go obawia. Jeżeli szukasz naturalnych sposobów, aby się go pozbyć to przeczytaj Naturalne środki przeciw bólowi. Znajdziesz w nim informacje dotyczące tego, co możesz zrobić, aby przeciwdziałać bólowi nie stosując przy tym leków.

Nauka radzenia sobie z dyskomfortem, a może nawet z bólem, jest praktycznie nie do podważenia dla każdego. Zwłaszcza dla osób, które trenują profesjonalnie lub zobowiązuje się je do rozpoczęcia trudnego planu treningu sportowego. Większość sportowców stosuje środki przeciwbólowe bez recepty przed lub podczas zawodów lub meczu, aby pomóc w ograniczeniu uczucia sztywności lub bólu. Lekarze z Natural Athlete Clinic wyliczyli że około 70% sportowców wytrzymałościowych we wszystkich dyscyplinach sportowych przyjmuje niesterydowe leki przeciwzapalne (NLPZ) przed zawodami i w ich trakcie.

Zamiast jednak sięgać po takie rzeczy, jak aspiryna i ibuprofen. Które zwiększają ryzyko ostrego uszkodzenia nerek, stresu oksydacyjnego lub hiponatremii podczas silnych wysiłków lub nawet treningów biegowych. Wypróbuj jeden z tych całkowicie naturalnych sposobów na złagodzenie bólu. W dniach poprzedzających zawody lub trening lub kiedy ten ból zaczyna pojawiać w połowie przygotowań

Całkowicie naturalne suplementy:

Kurkumina – Naturalne środki przeciw bólowi

Pochodzący z korzenia kurkumy, suplement w formie proszku działa na szereg cząsteczek zapalnych i enzymów, z których wszystkie mogą przyczyniać się do odczuwania bólu. Zdolność kurkuminy do zablokowania większości tych ścieżek jednocześnie sprawia, że jest ona tak skuteczna. Badania wykazały, że substancja ta pomaga zminimalizować rozpad mięśni, zmniejsza stres i ból u biegaczy oraz kolarzy oraz łagodzi ból i stany zapalne u osób cierpiących na zapalenie stawów.

Kurkumina ma bezpośredni wpływ na aktywność różnych regulatorów stanu zapalnego; wykazano, że zmniejsza aktywację czynnika jądrowego-kappaB (NF-KB) i wiązanie białka aktywatora 1 (AP-1) z DNA, a także zmniejsza produkcję enzymu COX-2, z których wszystkie odgrywają kluczową rolę w kaskadzie zapalnej.

Dodanie przyprawy do posiłków nie będzie wystarczająco skuteczne, a sama kurkumina jest słabo wchłaniana, więc poszukaj suplementu kurkuminy z czarnym pieprzem w składzie. Przyjmuj 500 miligramów przed i po treningu, powoli zwiększając dawkę do 1000 miligramów w dzień zawodów lub na długie treningi.

Oleje Omega-3

Kwasy tłuszczowe omega-3 spowalniają cały szereg substancji chemicznych wywołujących stany zapalne w organizmie, co zmniejsza dyskomfort i zmniejsza obrzęk. Wiele badań donosi, że kwasy omega-3 mają porównywalne działanie do syntetycznych środków przeciwbólowych..

Pomiń kiepskie suplementy, które zazwyczaj zawierają kwasy omega-6 i omega-9. Ich złe proporcje, lub nadmiar omega-9 mogą powodować stany zapalne. Poszukaj czystego, wysokiej jakości suplementu Omega-3 w swoim sklepie. Lekarze zalecają 2000 do 3000 miligramów dziennie, aby ograniczyć ból i stany zapalne. Mimo szerokiej wiedzy na ten temat, za mało omega 3 jest jednym z najczęstszych niedoborów w XXI wieku. Omega 3 jest również nieodłączną częścią terapii lekarzy przeciwko zwyrodnieniu i bólom stawów.

Marihuana

Nauka o tym, jak marihuana wpływa na zdrowych, aktywnych dorosłych, jest wciąż w powijakach. Doktorzy holistycznej opieki i eksperci mówią, że z pewnością można konopie indyjskie wykorzystać do ograniczenia. Jeśli nie całkowitego wyeliminowania, stosowania NLPZ w treningach sportowych. Legalne olejki z marihuany mogą być przydatne po zawodach w leczeniu bólu, ze względu na jej silne działanie przeciwzapalne lub nawet podczas treningu. Tak wykorzystują przykładowo olej CBD ultramaratończyk Jenn Shelton i triathlonistka Clifford Drusinsky.

Pomijając możliwe korzyści prozdrowotne, warto ten olej stosować już kilka dni przed planowanym startem lub ciężkim treningiem. Chociaż wykazano, że marihuana pozwala trenować dłużej i ciężej. To nowy przegląd badań wykazał, że dla niektórych sportowców THC może zmniejszyć siłę i prędkość natychmiast po spożyciu.

Kannabidiol nie wywołuje żadnych, negatywnych efektów u ludzi, ale przy większych dawkach powoduje uczucie senności. Dlatego też jego stosowanie uważa się za całkowicie bezpieczne. Niestety nie istnieją żadne, oficjalnie ustalone przez lekarzy dawki CBD.

Śledząc praktyki, sportowcy radzą jednak, żeby zacząć od dawki ok. 2-3 mg przyjmowanych co sześć godzin. Właśnie po niecałych 6 godzinach CBD ulega rozpadowi w naszym organizmie. Przy przeciwbólowej terapii olejem konopnym ważne jest, żeby utrzymywać stały poziom tej substancji w naszym organizmie. UWAGA! Dawka 2-3 mg jest brana orientacyjnie, wszystko zależy tutaj od stężenia oleju CBD. Jeżeli jest słabe, wtedy oleju trzeba przyjmować więcej.

Ekstrakt z czarnej i zielonej herbaty

Teaflawina i jej pochodne są przeciwutleniającymi polifenolami w liściach herbaty, które powstają podczas enzymatycznego utleniania (fermentacji). Spożywanie ekstraktu z czarnej lub zielonej herbaty wzbogaconego w teaflawinę może poprawić regenerację. Wpływa również na zmniejszenie stresu oksydacyjnego i reakcji odczuwania bólu po ciężkich treningach beztlenowych.

Poza tym do naturalnych i sprawdzonych środków przeciwbólowych należy zaliczyć: sok z wiśni, sok z granatu, rumianek, aloes, cynamon oraz oczywiście imbir.

Narzędzia mentalne – Naturalne środki przeciw bólowi

Jak dobrze strategie mentalne działają na ból? Badania są niejasne – niektórzy eksperci uważają, że możesz mieć niewielki wpływ na tolerancję bólu. Podczas gdy inni widzieli, że te strategie pozytywnie wpływają na sportowców w wyczynowym sporcie. Oczywiste jest, że wypróbowanie tych technik z pewnością nie zaszkodzi. Szczególnie w sportach walki trenerzy przekonują że narzędzia mentalne są wystarczająco potężne, aby pomóc sportowcom poradzić sobie z bólem. Potwierdzają to w swych badaniach psychologowie sportowi z Gardner-Webb University w Karolinie Północnej.

Mówi, że ból jest w dużej mierze psychologiczny. Podczas gdy poziom wrodzonego dyskomfortu fizjologicznego wiąże się z jakimkolwiek ciężkim wysiłkiem, umysł każdego człowieka radzi sobie z tym bólem wyjątkowo. Możesz teoretycznie wytrenować swój mózg tak, aby inaczej radził sobie z bólem, aby osłabiał odczucia fizyczne.

Trenuj więcej, abyś mógł zbudować tolerancję

Bycie zaskoczonym przez ból jest „publicznym wrogiem numer jeden” sportowca. Psychologowie sportowi mówią, że zaskoczenie bólem nie tylko wywołuje niepokój. Może również podnieść odczuwanie ból, powodując nadmierne przyspieszenie działania układu nerwowego – przyspieszenie oddechu i przyspieszenie akcji serca. Aby tego uniknąć, przygotuj swoje ciało na to, czego możesz się spodziewać. Sportowcy mogą narażać się na coraz silniejsze bodźce bólowe, aby uzyskać tolerancję twierdzą eksperci. Trenuj w terenie, na wysokości, w warunkach, które w jak największym stopniu odpowiadają lub przekraczają warunki zawodów, aby zaaklimatyzować mózg. Gdy to zrobisz, Twoje ciało zacznie budować większy próg bólu i będzie oczekiwać, że może pojawić się standardowy dyskomfort. Na przykład przebiegniesz 10-12 km w terenie, wtedy nie odczujesz dolegliwości kolan po kilku kilometrach biegu po wzgórzach.

Bądź uważny!

Nie ignoruj tego, co mówi ci Twoje ciało podczas trudnego wysiłku. Uznaj uczucia (dobre lub złe), ale zachowaj obiektywność co do tego, co naprawdę oznaczają. Jest ból – to znak ostrzegawczy, że uraz pojawia się na horyzoncie, nie ignoruj go. Ale jest dyskomfort – normalny, oczekiwany i kontrolowany, kiedy zmusisz swoje ciało o przekroczenie własnych granic. Najbardziej utytułowani sportowcy nie trzymają się swoich odczuć. Zdają sobie sprawę, że umysł jest irracjonalny. Wiedzą, że wkrótce poczują się lepiej i że przeszli przez to wcześniej podczas treningu.

Kiedy oswoimy ból lub sposób w jaki go opisujemy, może mieć ogromny wpływ na nasze wyniki. Nasze myśli bezpośrednio wpływają na nasze funkcje organizmu. Badania pokazują, że pozytywne myśli pomagają zmniejszyć ból i zwiększyć jego tolerancję. Podczas gdy negatywne myśli mogą prowadzić do katastrofalnego bólu. Oba fakty znaczą, że ból nigdy nie zniknie, ale ważne jest podejście i kontrolowanie go.

 

Naturalne środki przeciw bólowi Czy Naturalne środki przeciw bólowi Jak Naturalne środki przeciw bólowi Czemu Naturalne środki przeciw bólowi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *