Nieznane nasiona dyni

Jeżeli zastanawiasz się czy warto wprowadzić do swojej diety nasiona dyni to warto zapoznać się z wpisem Bartosza Gurana dotyczącym tego zagadnienia. Nieznane nasiona dyni – to artykuł, który pomoże Ci zdecydować czy warto wprowadzić ten składnik do diety. Poznajesz jego składniki aktywne, wartości odżywcze, a także dowiesz się w jakich potrawach może być szczególnie przydatny.

Nieznane nasiona dyni
Nieznane nasiona dyni

Wartości odżywcze nasion dyni

Nasiona dyni zawierają dużo kalorii, około 559kalorii na 100g. Są wypełnione dużą ilością minerałów, w tym fosforu, magnezu, manganu, żelaza i miedzi, oraz stanowią dobre źródło witaminy K. Zawierają fitosterole, związki, które, jak wykazano, obniżają poziom cholesterolu LDL. W ich skład wchodzi L-tryptofan, który pomaga w dobrym śnie i obniżeniu depresji. Jest on przekształcany w serotoninę i niacynę. Ta pierwsza jest również bardzo pomocna w dobrym zasypianiu. Nasiona dyni są bogate w cynk, dzięki czemu są naturalnym środkiem chroniącym przed osteoporozą. Jego niskie spożycie jest związane z wyższym odsetkiem przypadków osteoporozy. W badaniu prawie 400 mężczyzn (w wieku 45-92) opublikowanym w American Journal naukowcy odkryli korelację między niskim spożyciem cynku w diecie, niewysokim poziomem śladowych ilości minerałów we krwi i osteoporozą w biodrze i kręgosłupie.

Nieznane nasiona dyni
Nieznane nasiona dyni

Nasiona dyni są dobrym źródłem dobrze przyswajanej witaminy E. Zawierają około 35,10 mg tokoferolu na 100g. Poza tym stanowią również źródło witaminy B (tiamina, ryboflawina, niacyna, kwas pantotenowy, witamina B-6 (pirydoksyna) i folianów). A także zawierają białko dobrej jakości. 100 g nasion zapewnia 30 g. Co bardzo istotne są najbardziej alkalicznymi nasionami, więc pomogą zachować balans kwasowo-zasadowy.

Właściwości nieznanych nasion dyni

Według badań nasiona dyni zapobiegają tworzeniu się kamieni nerkowych, które zbudowane są ze szczawianu wapnia. Zmniejszają stany zapalne zapalenia stawów, ale bez skutków ubocznych leków przeciwzapalnych. Nasiona dyni mają zastosowanie w wielu kulturach jako naturalny środek do leczenie tasiemców i innych pasożytów.

Dla panów jest ważne że nasiona te są dobre dla zdrowia prostaty! Olej z pestek dyni i suplementy na  nim oparte łagodzi oddawanie moczu, które występuje przy powiększeniu prostaty.
Co bardzo istotne – nasiona te smakują bardzo dobrze!

Chociaż nasiona dyni nie są bardzo bogatym źródłem witaminy E w postaci alfa-tokoferolu (znajdują się na 31. miejscu wśród najlepszych rodzajów żywności pod względem bogactwa witaminy E), ostatnie badania wykazały, że nasiona dyni dostarczają nam witaminy E szeroka różnorodność form. Z każdej ustalonej ilości witaminy możemy uzyskać więcej korzyści zdrowotnych. Gdy otrzymamy tę witaminę we wszystkich jej różnych postaciach. W przypadku pestek dyni witamina E występuje we wszystkich następujących postaciach: alfa-tokoferol, gamma-tokoferol, delta-tokoferol, alfa-tokomonoenol i gamma-tokomonoenol. Te dwie ostatnie formy zostały niedawno odkryte w nasionach dyni. Ich korzyści zdrowotne – w tym korzyści przeciwutleniające – są przedmiotem zainteresowania badań nad witaminą E. Dzieje się tak ponieważ ich biodostępność może być większa niż niektóre inne formy witaminy E. Podsumowując: zawartość witaminy E w pestkach dyni może przynieść nam dodatkowe korzyści zdrowotne, których normalnie byśmy się spodziewali ze względu na różnorodne formy witaminy E występujące w tym pożywieniu.

Oprócz dostarczenia nam w diecie dodatkowego zastrzyku białka i bogactwa witaminy K nasiona dyni są naturalnym środkiem przeciwzapalnym. Są również bogate w magnez. W rzeczywistości 1/4 szklanki surowych nasion zawiera prawie 50 procent dziennej zalecanej ilości. Czyni je to idealną opcją pomagającą w zapobieganiu osteoporozie. U mężczyzn wykazano, że oleje z pestek dyni pomagają wspomagać zdrowie prostaty.

Nieznane nasiona dyni
Nieznane nasiona dyni

Jak wykorzystać w diecie?

Użyj pestek dyni jako chrupiącego dodatku do sałatki o niskiej zawartości węglowodanów lub dodaj do domowej zupy – krem z warzyw. Chcesz dodać więcej pestek do swojego menu? Wrzuć zmielone pestki dyni do swojego szejka białkowego, który będzie doskonałym i szybkim posiłkiem zastępczym. Jeśli masz trochę czasu, upiecz je w piekarniku, aby wydobyć dodatkowe orzechowe nuty.

Krakersy białkowe

200g mąki żytniej

Nieznane nasiona dyni
Nieznane nasiona dyni

Podgrzej piekarnik do 140 stopni i przygotuj blachy do pieczenia z pergaminem do pieczenia. Wymieszaj suche składniki w dużej misce. Ubij jajko 250 ml wody w dzbanku, a następnie dodaj masło orzechowe i wlej do suchej mieszanki. Połącz z drewnianą łyżką, a następnie przenieś na lekko posypaną mąką powierzchnię roboczą i zagniataj, aż uzyskasz gładkie, twarde ciasto. Rozwałkuj ciasto tak cienko, jak to możliwe i pokrój w kwadraty, około 7 cm. Przenieś kwadraty na blachy do pieczenia. Piecz przez 45 minut, a następnie wyjmij tace z piekarnika. Odłóż każdy krakers na tacę i wróć do piekarnika, zamieniając półki na kolejne 45 minut. Po upieczeniu wyjmij z piekarnika i przenieś na ruszt do ostygnięcia. Przechowywać w zamkniętym pojemniku przez okres do 2 tygodni.

 

Nieznane nasiona dyni Czy Nieznane nasiona dyni Jak Nieznane nasiona dyni Czemu Nieznane nasiona dyni

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *