Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer?

Problemy z dostosowaniem diety do potrzeb dotykają nie tylko ludzi którzy się odchudzają. Wśród nas, jest także wiele osób, którym zależy na tym, aby nabrać masy. Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer? To wpis Bartosza Gurana z którego dowiesz się co powinna zawierać dobra odżywka tego rodzaju. Przeczytaj artykuł, aby poznać szczegóły dotyczące tego suplementu diety tak, aby wybrać dostosowany do Twoich potrzeb.

Suplementy na odchudzanie są tak powszechne, że znalazły się w głównym nurcie reklam dzięki telewizji, filmom i reklamom. Wyjście do sklepu spożywczego lub do apteki udowodni Ci, że znajdują się na półkach. Jak w przypadku każdego suplementu, im większa popularność, tym więcej firm oferujących suplementy tworzy swoje własne wersje. W jaki sposób człowiek przedzierając się przez ten mylący rynek ma znaleźć odpowiednie środki na przyrost masy ciała?

Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer?
Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer?

Co powinieneś wiedzieć o gainerach?

Po pierwsze, należy zauważyć, że podrabianie na rynku gainera jest rzadkie, w przeciwieństwie do innych rodzajów suplementów. Formuła gainera odpowiada za dostarczenie dodatkowych kalorii do pracy, jest to dość tanie do osiągnięcia, ale nie takie proste. Większość dobrych producentów suplementów nie marnuje czasu ani nie ryzykuje swojej reputacji na słabe produkty. Próbując znaleźć dobrą formułę na przyrost masy ciała, należy pamiętać, że celem jest zwiększenie tylko masy mięśniowej. Dlatego, formuła gainera musi zawierać odpowiednie składniki odżywcze, świetnej jakości w dobrym stosunku, aby dodać mięśni, a nie tylko tłuszczu.

Jeśli chcesz przybrać na wadze, musisz jeść więcej kalorii niż Twoje ciało spala w ciągu dnia. Spożywać wystarczająco dużo białka, węglowodanów i tłuszczu, aby uzyskać odpowiedni bilans kaloryczny. Oczywiście, jeśli chcesz nabrać masy mięśniowej musisz ćwiczyć z ciężarami, a kulturystyka jest do tego celu najskuteczniejsza. Zaleca się spożywanie 1,5 do 2g białka na 1kg masy ciała w ciągu jednego dnia. Ponadto około 20% twoich kalorii musi pochodzić z lipidów. Reszta, z kolei ma mieć swoje źródło w węglowodanach.

Suplement, typu gainer, stanowi po prostu mieszaninę tych składników odżywczych, zredukowanych do proszku, który mieszamy z wodą. Jest to dodatek, który sprawia, że można spożywać więcej kalorii. Jest to bardzo ważne dla ludzi, którzy mają trudności z jedzeniem tyle pokarmu, aby uzyskać masę. Gainer nie sprawi, że przybierzesz na wadze jak za pomocą magicznej różdżki. Zapewni to dopiero wystarczające spożycie składników odżywczych i uprawianie sportu.

Kilka kluczowych punktów, które pomogą w uzyskaniu odpowiedniego przyrostu masy ciała

  • Po pierwsze, zapamiętaj, że smak to nie wszystko. Aromat powstaje kosztem dodanego cukru, a on nie buduje mięśni. W rzeczywistości cukier może powodować skok insuliny, który otwiera receptory na komórkach tłuszczowych i pobiera nadmiar kalorii zamiast mięśni. Trochę cukru (nie więcej niż 5 do 6 gramów na porcję) może być w porządku, aby napój był smaczny, ale nie więcej. Inne węglowodany w formule powinny być węglowodanami złożonymi, do których należy wrzucić co najmniej trochę błonnika, tak aby poprawić trawienie.
  • Drugi punkt dotyczy białka. Ważne jest, aby pamiętać, że mięśnie składają się głównie z niego i wody. Ponieważ wymagają protein (a dokładniej aminokwasów), do naprawy uszkodzonych włókien i budowy nowych, stają się one niezbędnym elementem układanki przybierania na wadze. W zależności od tego, w jaki sposób zostanie zastosowany gainer, potrzebna ilość białka może się różnić. Jeśli użyjesz gainera jako szybki posiłek zastępczy, będziesz potrzebować takiego o wyższej zawartości protein. Jeśli jest to zwykły dodatek do posiłku, a Twoje regularne posiłki są bogate w białko, wówczas jego zawartość w gainerze nie musi być tak wysoka. Zawartość protein i węglowodanów powinna być podobna. Z kolei, zawartość białka powinna być co najmniej dwukrotnie większa niż zawartość cukru.
  • Łatwość mieszania, to trzeci kluczowy punkt. Dobry gainer to taki, który można wrzucić w szejkerze do samochodu i w razie potrzeby wymieszać na drodze. Zapewnia on kalorie zasilające budowę mięśni, gdziekolwiek i kiedykolwiek są one potrzebne. Podczas podróży możesz wziąć ze sklepu butelkę z wodą i natychmiast wymieszać gainer. Przydaje się to, gdyby alternatywą było pominięcie posiłku z powodu nieobecności w domu. To nie powinno być regularne zdarzenie, ale dobrze sprawdza się w nagłych wypadkach.
Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer?
Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer?

Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer? Co powinien zawierać dobry gainer?

Poszukaj gainera z odpowiednią ilością witamin i minerałów. Dzięki temu możesz poprawić ogólny stan zdrowia. Mocny, wydajny organizm jest ważny dla solidnych zysków. Niektóre formuły dodają określone aminokwasy, chrom, kreatynę i aktywatory metaboliczne w celu wzmocnienia formuły. Może to być wygodny sposób na pozyskanie tych składników odżywczych, ale jeśli przyjmujesz je osobno, nie będzie niezbędne. Niektóre firmy wprowadzą tańsze dodatki, lub dobre, ale w symbolicznych ilościach. Poprawią w ten sposób sprzedaż produktu, ale tak naprawdę nie przynoszą żadnych realnych korzyści. To pozwala im podnieść cenę. Unikaj tych, bo jest to wyciąganie pieniędzy.

Dobry gainer ma niską zawartość cukru, wymieszanego z dobrej jakości złożonymi węglowodanami. Powinien także mieć świetnej jakości białka w odpowiednich proporcjach, o których wspomnę potem. Korzystne może być także dodanie kilku dodatkowych składników, takich jak kreatyna, glutamina lub witaminy z grupy B, kwas ALA. Wszystko to w łatwej do zmieszania formule zapewnia dobry przyrost masy ciała, gdy towarzyszy mu solidny program treningowy. Jest to niezbędny element. Bez odpowiedniego bodźca zbudujesz tylko tkankę tłuszczową. Dodatkowe kalorie, bez intensywnych treningów, prowadzą do zwiększenia zapasów tłuszczu i braku dodatkowej masy mięśniowej.

Wreszcie, nie polegaj na nazwie na opakowaniu lub reklamie, aby powiedzieć, czy jest to dobry produkt. Poszukaj trochę. Zapytaj innych trenujacych lub sprawdź kilka forów internetowych. Przeczytaj etykietę, a nie tylko panel żywieniowy, ale także listę składników. Dobry gainer może dostarczyć kalorii i składników odżywczych budujących mięśnie, aby dać ci przewagę, w połączeniu z intensywnymi, rozbudowującymi mięśnie treningami.

Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer?

Suplementy do budowy masy mają dużo kalorii, jednak pamiętaj, że źródło tych kalorii jest równie ważne. Twoim celem jest uzyskanie dużej i muskularnej sylwetki, a nie otyłość, Dlatego poznaj podstawy, zanim kupisz odpowiedni gainer.

1. Stosunek 3: 1 węglowodanów do białek

Złożone węglowodany i białka w gainerze powinny być obecne w stosunku 3:1. Chyba że osoba nie jest typowym hard gainerem, wtedy szukamy stosunku 2:1 lub tzw. bulk w proporcjach 1:1. Białka powinny pochodzić ze źródeł o wolnym, średnim i szybkim uwalnianiu, takich jak kazeina micelarna i różne białka serwatki. Najszybciej metabolizująca się serwatka natychmiast dostarcza składniki odżywcze do osłabionych tkanek mięśniowych po ciężkim treningu i uruchamia syntezę nowych mięśni. Wolno wchłaniane białka, takie jak kazeina micelarna i kazeinian wapnia, działają jako doskonałe białko na noc i pomiędzy posiłkami, aby zapobiec rozpadowi mięśni, zachować beztłuszczową masę mięśniową i utrzymać ciało w dodatnim bilansie azotowym. Złożone węglowodany trawią się powoli i zapewniają trwałą energię do ćwiczeń.

2. Enzymy trawienne

Obecność enzymów trawiennych jest wymagana w nowoczesnych gainerach. Poprawione trawienie zmniejsza prawdopodobieństwo wzdęć i zapewnia budulec do intensywnych treningów w celu osiągnięcia ogromnych rozmiarów.

3. Niewiele cukru

Najłatwiejszym dla producenta sposobem na podniesienie kalorycznej jest dodanie większej ilości cukru do gainera. Wysokiej jakości gainer dostarczy składników odżywczych z czystszych źródeł, takich jak białka i złożone węglowodany, a także ograniczy cukier do minimum. Wybierz taki gainer który zawiera cukier w ilości nie więcej niż 6g na 100g porcji.

4. Istotne składniki odżywcze

Witaminy i minerały odgrywają ważną rolę w łagodzeniu stresu metabolicznego powodowanego przez ćwiczenia. Multiwitaminy w wzmacniaczu masy stymulują reakcje biochemiczne w ciele, dostarczając energii, aby złagodzić zmęczenie mięśni po wysiłku.

Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer?
Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer?

Profesjonalne gainery

Jeśli jesteś zaawansowanym trenującym, to Twój suplement na przyrost masy powinien działać w bardziej rozbudowany sposób. Wybierz gainer, który zawiera kreatynę, betainę, glutaminę i olej MCT, ponieważ ich celem jest przeniesienie treningu na wyższy poziom. Te dodatkowe składniki odżywcze w formule suplementu będą stanowić różnicę w intensywności treningu i wytrzymałości u zaawansowanego trenującego.

Kreatyna w gainerach pomaga budować ilość fosfokreatyny, która jest rezerwą energetyczną organizmu na intensywne treningi siłowe. A jeśli kreatyna to najlepiej markowa, najczystsza i najsilniejsza dostępna która pomaga poprawić treningi. Skutkuje to bardziej intensywnymi sesjami treningowymi, gwałtownymi podnośnikami i większą masą mięśniową.

Betaina, czyli  wspomaganie trawienia i anabolizmu pomaga zwiększyć masę i rozmiar mięśni. Glutamina znana jako paliwo regeneracyjne minimalizuje rozpad mięśni, aby zmaksymalizować ich przyrost. Olej MCT poprawia spalanie tłuszczu i daje sporo dodatkowej energii nie płynącej z węglowodanów.

Olej MCT (średniołańcuchowe trójglicerydy) w profesjonalnych formułach dają kalorie z tłuszczy które jednak spalane są jak węglowodany.

Jakiej dawki gainera użyć?

To jest sedno sprawy. Jest to jednak problem drażliwy, ponieważ zależy głównie od parametrów, które sam opanujesz.

Po pierwsze – musisz wiedzieć, ile kalorii zużywasz każdego dnia. W przypadku tego ostatniego pytania kalkulatory kalorii są dostępne online. Zapewnią Ci one dane na których możesz się oprzeć. Aby wiedzieć, ile spożywasz kalorii w diecie, musisz zważyć swoje jedzenie i przeczytać etykiety, aby obliczyć spożycie.

Po zakończeniu powinieneś otrzymać dwie cyfry. Na przykład możesz spalić 2500 kcal dziennie i spożywać tylko 2400, co jest niewystarczające i może nawet spowodować utratę wagi. W takim przypadku musisz jeść więcej, a jeśli nie możesz, użyj gainera aby uzupełnić swoją dietę.

Celem jest zjedzenie od 300 do 400 kcal więcej niż to, co spalasz w ciągu dnia. W oparciu o poprzedni przykład zwiększyłoby to Twoje spożycie w diecie do około 2800 do 2900 kcal dziennie. Jeśli chcesz. aby te dodatkowe kalorie pochodziły z gainera, będziesz musiał obliczyć, używając etykiety, ilość proszku, którą powinieneś rozmieszać.

Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer?
Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer?

 

 

Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer? Co Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer? Czemu Jak wybrać dla siebie odpowiedni gainer?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *