Jaki fat burner dla początkujących?

Jaki fat burner dla początkujących? To artykuł Bartosza Gurana zawierający liczne informacje dotyczące popularnych na rynku spalaczy tłuszczu. Dzięki niemu poznamy świetny preparat doskonale nadający się dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z tymi suplementami. Poznamy również właściwości poszczególnych składników aktywnych, które można w nich znaleźć.

Słyszałeś o spalaczach tłuszczu, tych magicznych  tabletkach, które sprawiają, że tłuszcz topi się jak lody w gorący letni dzień? Przepraszam, że sprowadzam na ziemię, ale nawet najlepsze spalacze tłuszczu nie są magiczne. To tylko suplementy. Oznacza to, że nawet jeśli są one zaprojektowane ze składników, które naprawdę mogą dać dodatkowy impuls, aby pomóc spalić tłuszcz, nie mogą zastąpić solidnej diety i planu ćwiczeń.
Jako część kompletnego, zdrowego planu utraty wagi, suplementy typu spalacze tłuszczu wspierają utratę wagi. To narzędzia, które uczynią Twoje chudnięcie bardziej efektywnym!

Jaki fat burner dla początkujących?
Jaki fat burner dla początkujących?

Jak działają Fat Burnery?

Spalacze tłuszczu mogą pomóc ci lepiej i skuteczniej utylizować tłuszcz. Jak wyjaśniono w czasopiśmie Obesity Reviews, termin spalacz tłuszczu należy do suplementów diety, które teoretycznie zwiększają metabolizm tłuszczu lub wydatek energetyczny, upośledzają wchłanianie tłuszczu, zwiększają utratę masy ciała, zwiększają utlenianie tłuszczu podczas wysiłku lub w jakiś sposób powodują długoterminowe adaptacje, które wspomagają metabolizm tłuszczów. Jednak jest to szeroki zakres funkcji i może to oznaczać wiele rzeczy!

Jak działają spalacze tłuszczu?

Niektóre z kluczowych składników stosowanych w tych suplementach mają stymulować reakcje hormonalne w organizmie i zacząć rozkładać tłuszcz i wykorzystywać go jako źródło paliwa.
Głównym składnikiem większości spalaczy tłuszczu jest kofeina. Ułatwia ona schudnięcie, zwiększając metabolizm i pomagając organizmowi zużywać tłuszcz na paliwo. Zapewnia także energię do ćwiczeń i innych czynności spalających kalorie. W organizmie kofeina zwiększa rozkład kwasów tłuszczowych, które znajdują się w tkance tłuszczowej – zwanej również tłuszczem brzusznym. Gdy kwasy tłuszczowe zostaną rozbite, dostają się do krwiobiegu i mogą zostać spalone przez nasze ciała w celu wytworzenia energii.
Jedyne, czego nie dokona spalacz tłuszczu, to naprawienie niewłaściwej diety. Jeśli odżywiasz się zdrowo dla utraty tłuszczu, wtedy termogeniczny spalacz tłuszczu może pomóc w innych płaszczyznach. Na przykład zwiększyć poziom energii, ograniczyć apetyt, wspomagać wykorzystywanie tłuszczu do produkcji energii. A nawet wesprzeć zwiększenie metabolizmu i temperatury ciała, tzw. termogenezę – dzięki czemu spalasz więcej kalorii w ciągu dnia.

Jaki fat burner dla początkujących?
Jaki fat burner dla początkujących?

Czy Fat Burnery działają?

Tak, działają… Przynajmniej tak długo, jak długo masz uzasadnione oczekiwania, wobec tej grupy suplementów.
Niektórzy uważają, że używanie spalacza tłuszczu, pomaga pozbyć się ogromnych ilości tłuszczu każdego tygodnia. To niemożliwe! Ale oto kilka sposobów, w jaki możesz pomóc spalaczowi tłuszczu:

  • Ustal rozsądne oczekiwania: tempo utraty tkanki tłuszczowej można zwiększyć za pomocą suplementów maksymalnie o 1-2 % , więc nie stracisz 3-4 kg w ciągu tygodnia, ponieważ używasz suplementu termogenicznego. Zapamiętaj tę liczbę: bezpieczna ilość utraty tłuszczu to 500g -1 kg tygodniowo, dla przeciętnych, zdrowych osób. W rzadkich przypadkach możesz podnieść tę stawkę do 1200 g tygodniowo, ale nie jest to zrównoważone w czasie. W końcu twoje ciało osiągnie plateau, a utrata tłuszczu spowolni się.
  • Jeśli nawet zbyt szybko schudniesz na spalaczu tłuszczu, możesz stracić dużo beztłuszczowej masy mięśniowej. Chyba nie chcesz wyglądać jak bezkształtny wieszak na płaszcze? Dieta, trening i suplement typu fat burner muszą być przemyślane. Dla osób początkujących, a szczególnie kobiet najlepszym rozwiązaniem może się okazać 3FLOW SOLUTIONS Slim Flow.
Rozsądna dieta

Ustaw sobie cele odchudzania z tygodnia na tydzień i z miesiąca na miesiąc, a nie z dnia na dzień. Kiedy z czasem osiągniesz drobne cele, pozostaniesz bardziej zmotywowany i zobaczysz wspaniałe rezultaty swojego programu. Oczywiście, kilka tygodni możesz nie zobaczyć żadnych wyników – tego można się spodziewać. Ale dzięki spalaczowi tłuszczu Twoja utrata tkanki tłuszczowej pozostanie na dobrej drodze w dłuższej perspektywie.

Dopóki podejmiesz rozsądne podejście do ogólnego odżywiania i będziesz obserwować spożycie stymulantów, spalacze tłuszczu mogą być bezpiecznym sposobem na zwiększenie wyników. Jeśli poważnie myślisz o utracie wagi, zaplanuj dietę na 10-14 tygodni.To da ci wystarczająco dużo czasu, aby dostosować dietę do konkretnych preferencji żywieniowych i poziomu aktywności. Jeśli od czasu do czasu oszukujesz swój plan, po prostu wróć do niego i pracuj dalej. Wiele osób używa termogeników, ponieważ mogą one pomóc w osiągnięciu celów odchudzania w krótszym czasie.

Suplement typu 3FLOW SOLUTIONS SlimFlow może również zwiększyć poziom energii w siłowni. Ale chroniczne używanie może zwiększyć twoją tolerancję, dlatego stosuj go 4 tygodnie a potem 2-3 tygodnie przerwy. Po diecie i po odstawienia spalacza tłuszczu ważne jest, aby podnieść kalorie do poziomu znanego jako stabilizacja. Wówczas bilans przyjmowanych i spalanych kalorii powinien być mniej więcej równy. Jednym z popularnych sposobów na to jest tzw. odwrotna dieta, w której stopniowo i systematycznie podnosisz kalorie. Warto tutaj dodać kalorii z białek/suplementów białkowych i zdrowych tłuszczy.

Co ma być w składzie dobrego Fat Burnera dla początkujących i nie tylko?

Istnieją dwa główne rodzaje spalaczy tłuszczu: te zawierające stymulanty oraz te, które ich nie zawierają.
Większość (ale nie wszystkie) termogenicznych spalaczy tłuszczu zawiera środki pobudzające, w tym kofeinę. Spalacze tłuszczu z kofeiną są dobre dla osób, którym trudno jest zebrać energię do intensywnego treningu lub długiej sesji cardio.
Kofeina pomaga spalać tłuszcz i pomaga sportowcom wykonywać więcej pracy przez dłuższy czas na siłowni i w sporcie. Kofeina jest również silnym środkiem tłumiącym apetyt dla tych, którzy uważają, że ich żarłoczne pragnienia przeszkadzają w ich wynikach. Tak, jest bardzo dobry powód, że jest to tak popularny składnik suplementów spalających tłuszcz!

Jaki fat burner dla początkujących?
Jaki fat burner dla początkujących?
Zielona herbata:

Wykazano, że zielona herbata i ekstrakty z zielonej herbaty aktywują termogeniczne działanie spalające tłuszcz. Badanie opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition wykazało, że mężczyźni, którzy przyjmowali aktywny składnik zielonej herbaty (katechiny), znacznie zmniejszyli całkowitą ilość tkanki tłuszczowej, obwód talii, grubość fałdów skórno-tłuszczowych i podskórną powierzchnię tłuszczu. A przyjmowanie tego składnika z kofeiną czyni go jeszcze bardziej skutecznym.

L-karnityna:

Ten wolny od stymulantów aminokwas jest tajną bronią sportowców od dziesięcioleci. Użyty raz lub dwa razy dziennie z jedzeniem, może również pomóc Twojemu ciału przekształcić przechowywaną tkankę tłuszczową w energię, pozostawiając Cię szczuplejszym. Czyni to poprzez rozbijanie kwasów tłuszczowych, aby organizm mógł je wykorzystać do paliwa. Dodatkowo wykazano również, że w badaniach wspomaga regenerację po treningach, zmniejsza uszkodzenia mięśni, a nawet zmniejsza bóle mięśni wywołane wysiłkiem fizycznym.

Ekstrakt z jagód Acai

Z żywieniowego punktu widzenia jagody acai dostarczają dwóch ważnych elementów:

  • Korzystne działanie przeciwutleniające: Acai Berry zawiera przeciwutleniacze, substancje zwalczające szkodliwe molekuły, znane jako wolne rodniki. Zbyt wiele wolnych rodników może powodować uszkodzenia tkanek ludzkich i prowadzić do wielu różnych zaburzeń medycznych, w tym chorób serca.
  • Ciemnofioletowy pigment Acai Berry jest odpowiedzialny za jego właściwości przeciwutleniające, które są podobne do tych w innych ciemnych jagodach, takich jak jagody i jeżyny. Pigment zawiera antocyjany, potężną klasę składników odżywczych – które służą jako przeciwutleniacze. Żywność zawierająca antocyjany ma silne kolory czerwony, niebieski lub fioletowy.
  • Siła działania przeciwutleniającego w różnych produktach spożywczych jest mierzona testem ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity).Im wyższy wynik ORAC, tym silniejszy efekt antyoksydacyjny. Jagoda acai osiąga dość wysokie wyniki – tak stwierdzono w badaniu.
  • Właściwości przeciwzapalne. Jak sama nazwa wskazuje, leki przeciwzapalne zwalczają stany zapalne, co wiąże się z wieloma problemami zdrowotnymi, w tym chorobami serca i udarem. Wiele niesterydowych leków przeciwzapalnych dostępnych bez recepty działa na tej samej drodze, co jagody acai.
Ekstrakt z czarnego pieprzu zawiera aktywny składnik zwany piperyną, który może wspomagać utratę wagi przez:
  • Wspomaganie metabolizmu poprzez działanie poprawiające trawienie
  • Promowanie termogenezy (wytwarzanie ciepła), która wzmacnia jej wsparcie metaboliczne
  • Tłumienie tworzenia komórek tłuszczowych przez modulowanie białek tworzących tłuszcz
Piperyna 20-40 mg/kg masy ciała może powodować utratę masy ciała i zmniejszać parametry związane z otyłością u otyłych myszy

W badaniu tym zbadano wpływ piperyny na otyłość na szczury z nadwagą. Szczury karmiono najpierw dietą wysokotłuszczową (HF) przez 15 tygodni wywołując otyłość, a następnie podzielono na HF lub HF uzupełnione 20, 30 lub 40 mg/kg grup piperynowych przez 42 dni. Badanie wykazało, że wszystkie dawki znacząco zmniejszyły masę ciała i obniżyły inne biologiczne markery otyłości. Takie jak insulinooporność, przy najwyższej dawce (40 mg/kg), co skutkowało najsilniejszym efektem. Pod koniec badania szczury z HF ważyły ​​średnio 527 g wobec 369,2 g dla szczurów karmionych HF plus 40 mg/kg piperyny.

Naukowcy doszli do wniosku, że odkrycia sugerują, że piperyna, główny składnik czarnego pieprzu, hamuje różnicowanie komórek tłuszczowych poprzez obniżenie aktywności transkrypcyjnej PPARγ (i LXRα) i hamowanie ekspresji PPARγ (i LXRα), co prowadzi do jego potencjalne zastosowanie w leczeniu chorób związanych z otyłością.

Jaki fat burner dla początkujących?
Jaki fat burner dla początkujących?
Jaki fat burner dla początkujących?

Praktycznie większość  powyższych substancji, wraz z tyrozyną, chromem i witaminami z grupy B i ekstrakt ze skórki owoców Garcinia Cambogia znajdziemy w prostym i skutecznym suplemencie wspomagającym redukcję wagi  dla osób początkujących 3FLOW SOLUTIONS SlimFlow. Slim Flow syanowi odpowiedź na pytanie Jaki fat burner dla początkujących? Ze względu na swoje łagodne, ale skuteczne działanie zalecany jest dla kobiet oraz dla osób które pierwszy raz zastosują taki suplement.

Literatura
  • Jeukendrup, AE, & Randell, R. (2011). Fat burners: nutrition supplements that increase fat metabolism . Obesity Reviews, 12 (10), 841-851.
  • Nagao, T., Komine, Y., Soga, S., Meguro, S., Hase, T., Tanaka, Y., & Tokimitsu, I. (2005). Ingestion of a tea rich in catechins leads to a reduction in body fat and malondialdehyde-modified LDL in men– . The American Journal of Clinical Nutrition, 81 (1), 122-129.
  • Mougios, V., Matsakas, A., Petridou, A., Ring, S., Sagredos, A., Melissopoulou, A., … & Nikolaidis, M. (2001). Effect of supplementation with conjugated linoleic acid on human serum lipids and body fat . The Journal of Nutritional Biochemistry, 12 (10), 585-594.
  • Blankson, H., Stakkestad, JA, Fagertun, H., Thom, E., Wadstein, J., & Gudmundsen, O. (2000). Conjugated linoleic acid reduces body fat mass in overweight and obese humans . The Journal of Nutrition, 130 (12), 2943-2948.
  • Yohimbine: the effects on body composition and exercise performance in soccer players. Ostojic, SM (2006). Yohimbine: the effects on body composition and exercise performance in soccer players . Research in Sports Medicine, 14 (4), 289-299. Jaki fat burner dla początkujących?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *