Mój ranking BCAA – TOP 5

Ranking Aminokwasów BCAA – Moje TOP 5

Ranking Aminokwasów
Ranking Aminokwasów

Aminokwasy w pożywieniu tworzą białko. Kiedy białko ulega trawieniu, jest ono ponownie rozbijane na określone aminokwasy, które następnie zostają selektywnie połączone w celu osiągnięcia różnych zastosowań. Tym sposobem nowe białka mogą budować organizm: skórę, oczy, serce, jelita, i oczywiście mięśnie.

Dlatego zrozumienie, co każdy z tych aminokwasów może zdziałać i właściwe zwiększenie ich udziału w diecie, może być bardzo korzystne dla osiągnięcia konkretnych celów, takich jak np. budowa mięśni. Oczywiście nie należy przesadzać, ponieważ dobra równowaga białkowa zapewnia zdrowie i stabilność. Taki balans powoduje że żaden z aminokwasów nie może stać się toksyczny.

Problem, z nadmiarem może pojawić się w przypadku fenyloalaniny ale reguła umiaru dotyczy wszystkich aminokwasów. Aby przeciwdziałać potencjalnym szkodliwym skutkom, warto zadbać o dostarczenie wystarczającej ilości witamin i minerałów. Dzięki temu zapewniona zostaje właściwa konwersja białka do grupy aminowej i odwrotnie.

Istnieje ok 20 do 22 standardowych aminokwasów. Spośród tych 20-22, 8 do 10 z nich jest uważanych za niezbędne, co oznacza, że potrzeba ich w swojej diecie, aby funkcjonowały prawidłowo. Ludzki organizm nie może syntetyzować ich z innych substytutów, więc otrzymujemy je tylko z pożywienia. Na szczęście powstały suplement, które stanowią łatwo przyswajalne rozwiązanie w dostarczaniu aminokwasów.

Aminokwasy BCAA – Moje Top 5

MIEJSCE NAZWA OPIS PRODUKT
1 CONTROLLED LABS PURPLE WRAATH

Purple Wraath

Purple Wraath to najwszechstronniejsze BCAA wraz z EAA, co czyni go produktem bardzo kompletnym i skutecznym.Suplement ten ma zmaksymalizować regenerację, jednocześnie zwiększając masę i przyrost siły w bardzo krótkim czasie. Producent twierdzi, że ten preparat wspomaga proces spalania tłuszczu w ciele, który w ostatecznie prowadzi do uwolnienia nadmiaru energii i wody. Tak uwolniona energia jest korzystna, jeśli chodzi o zapewnienie wytrzymałości i siły użytkownika. Suplement zawiera norwalinę i mieszanina BCAA+EAA w ilości 7000 mg na porcję. Dodatek Beta-Alaniny, Jabłczanu Cytruliny, bezwodnej Betainy, ekstraktu z Imbiru czyni go doskonałym suplementem aminokwasowym przed treningowym ale bez kofeiny i cukru. Minusem jest na pewno cena i sztuczne dodatki smakowe.

2 4 + BCAA HARDCORE 4:1:1

4+ BCAA 4:1:1

Ten produkt jest jedną z najlepszych opcji kapsułek dostępnych dla suplementu aminokwasów rozgałęzionych. Jest dostępny w małej lekkiej butelce, którą można nosić ze sprzętem do ćwiczeń. Cena za jednomiesięczną ilość czystego, wysokiej jakości BCAA bez dodatków również jest tutaj bardzo rozsądna. Jedynym minusem tego produktu jest wielkość kapsułek. Są na tyle duże, że niektórym trudno je połknąć. Jeśli masz problem z połykaniem pigułek, może to nie być najlepszy wybór i jednak warto sięgnąć po proszek. Tutaj znajdziesz zwiększoną ilość l- leucyny – proporcje 4:1:1. Stosowanie tego produktu jest szczególnie wskazane po treningu sportowym lub w okresie redukcji wagi.

3 4 + BCAA INSTANT

4+ BCAA INSTANT

Ten produkt jest naprawdę świetną opcją dla osób szukających suplementu w proszku o doskonałej rozpuszczalności. Najbardziej przyciągało mnie to, że jest to w 100% czysty, wysokiej jakości BCAA, instanizowany, z dodatkiem witamin z grupy B. Standardowe proporcje 2:1:1. Ten produkt zapewnia najlepszy stosunek jakości do ceny i jest dostępny w formie proszku, który w całości rozpuszcza się w szejkerze.

4 BSN AMINO X

BSN AMINO X

Rozbudowany suplement, zawierający rozgałęzione aminokwasy (BCAA), wzbogacony o l-alaninę, taurynę i l-argininę. Dostarcza energii dla pracy mięśni i zwiększa ich wytrzymałość. Suplement bez dodatku cukru oraz wzbogacony o witaminę D. Minusem jest spora ilość dodatków smakowych.

5 OPTIMUM NUTRITION AMINO ENERGY

ON AMINO ENERGY

Dostarcza 5 gramów aminokwasów w wolnej formy aminokwasów na porcję, bez dodatku cukru. Produkt wzbogacony o glutaminę, taurynę, argininę, tyrozynę i histydynę. Jedna porcja dostarcza 100 mg kofeiny z naturalnych źródeł (z zielonej herbaty i / lub ziaren kawy), aby pomóc dostarczyć energię i poprawić skupienie. Minusem dla mnie jest duża ilość konserwantów i dodatków, z kolei dużym plusem jest kompleksowość tego preparatu, który spełnia wszystkie potrzeby organizmu przed treningiem.

Aminokwasy – Istotne cechy

Rozgałęzione aminokwasy łańcuchowe są bardzo cenione w kręgach kulturystycznych, co jest zrozumiałe. BCAA to trzy najważniejsze aminokwasy w produkcji energii, rozbudowie i w naprawie tkanki mięśniowej. Wszystkie trzy wywierają silny efekt synergiczny.

Używanie osobno l-waliny lub l-izoleucyny ma niewiele wspólnego z efektami anabolicznymi ale oba, gdy są podawane w odpowiednich ilościach, wzmacniają działanie trzeciego, najważniejszego aminokwasu, czyli l-leucyny. Podobnie jak w przypadku niektórych innych suplementów, względna dawka jest ważniejsza niż całkowita dawka.

Uważa się, że proporcje 2-1-1 lub 2-1-2, gdzie kolejność to: leucyna – Izoleucyna – walina, dają najlepsze wyniki treningowe. Wymienione dawki są zaleceniami FDA dotyczącymi przyjmowania poszczególnych BCAA. Aminokwasy BCAA są stosowane w leczeniu bólów głowy, zawrotów głowy, zmęczenia, depresji i drażliwości w wyniku niedoboru białka. BCAA zawsze najlepiej działają razem. Dodatkowo można włączyć do takiej suplementacji witaminę B- complex.

Leucyna – Właściwości

Ranking Aminokwasów
Ranking Aminokwasów

Leucyna to najsilniejszy z aminokwasów rozgałęzionych. Odpowiada ona za regulację poziomu cukru we krwi, wzrost i naprawę tkanek w skórze, kościach i oczywiście w mięśniach szkieletowych. Leucyna jest silnym stymulatorem dla ludzkiego hormonu wzrostu (HGH). Pomaga w gojeniu się ran, regulacji energii i zapobiega rozpadowi tkanki mięśniowej.

Zastosowanie dla kulturystów: Leucyna może być jednym z najsilniejszych naturalnych środków anabolicznych na świecie. Dawkowanie: 16 mg / 1 kg masy ciała. Przedawkowanie: skutki nieznane, może zwiększać stężenie amoniaku.

Zastosowania medyczne: Zapobieganie degradacji mięśni np. podczas chorób.

Źródła: Znaleziono prawie wszystkie źródła białka, w tym brązowy ryż, fasolę, orzechy i pszenicę.

Izoleucyna i Walina – Zastosowanie

Izoleucyna wspomaga regenerację mięśni, reguluje poziom cukru we krwi i stymuluje wydzielanie HGH. Izoleucyna wykazuje właściwości w zakresie gojenia się ran. Pomaga w tworzeniu hemoglobiny i jest silnie zaangażowana w tworzenie skrzepów krwi, pierwotną obronę organizmu przed zakażeniem przez otwarte rany. Walina natomiast utrzymuje równowagę i wykorzystanie glukozy.

Dawkowanie: 10-12 mg na kilogram masy ciała.

Przedawkowanie: powoduje zwiększone oddawanie moczu. Żadnych poważnych problemów nie powoduje . Ale może stać się problemem , jeśli masz chorobę nerek lub wątroby.

Zastosowania medyczne: Leczenie ran. Źródła: kurczak, orzechy nerkowca, ryby, migdały, jajka, soczewica, wątroba, mięso.

Niedobór: nieznany.  Wspomaga regenerację mięśni

Źródła: Kurczak, nerkowce, ryby, migdały, jajka, soczewica, wątroba i mięso wołowe pomaga w regeneracji tkanki mięśniowej, co zwykle przypisuje się BCAA. Utrzymuje równowagę azotową i stabilizuje stosowanie glukozy.

Chcesz wybrać właściwe aminokwasy dla siebie?

Zajrzyj do Rankingu Muscle Power i przekonaj się, które produkty są najchętniej kupowane przez sportowców!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *