Powody dla których warto trenować Crossfit

Powody dla których warto trenować Crossfit

CrossFit cieszy się coraz większą popularnością. To dyscyplina sportu, która coraz chętniej jest uprawiana i ma grono licznych entuzjastów. Jeżeli zastanawiasz się jakie są Powody dla których warto trenować Crossfit to zapoznaj się z artykułem Bartosza Gurana. Dowiesz się z niego, co wyróżnia ten trening i jakie ma on zalety.

Przez ostatnie 15 lat do największych szaleństw w branży fitness należy program treningowy w Kalifornii, który kładł nacisk na interwały i olimpijskie podnoszenie ciężarów. CrossFit to, z pewnością, świetny sposób na utrzymanie kondycji i uzyskanie różnorodności dla tych, którzy już mają już wytrenowaną wytrzymałość i siłę. Musimy jednak pamiętać, że zawsze najważniejsze jest słuchanie własnego ciała i jego ograniczeń.

Powody dla których warto trenować Crossfit
Powody dla których warto trenować Crossfit

Intensywność

CrossFit to szybki, intensywny trening, który może zająć mniej niż 15 minut dziennie. Wtedy będzie skondensowany, bez przerwy i nawet dla tych którzy narzekają na brak czasu. Mogą to być tylko trzy lub cztery rutynowe ćwiczenia, ale chodzi o to, abyś wykonywał je w kółko przez ustalony czas. Jest skoncentrowanym ujęciem ćwiczeń i daje satysfakcję każdemu.

Motywacja

Kluczem do CrossFit jest intensywność. Dlatego naciskasz, aby zrobić jak najwięcej w każdym ćwiczeniu w treningu. Każdy chce wyników, ale nie każdy wkłada w to wysiłek. W zwykłej siłowni łatwo oszukać powtórzeń tu i tam lub zrobić dłuższą przerwę, niż jest to konieczne. Ze względu na specyfikę treningu CrossFit, nie daje innej możliwości niż maksymalne zaangażowanie.

Powody dla których warto trenować Crossfit
Powody dla których warto trenować Crossfit

Wydajność czasowa

W ciągu 15 lub 20 minut będziesz poproszony o ukończenie tylu rund danego obwodu, ile zdołasz. Pod koniec tego, ze względu na wspomnianą powyżej intensywność i wysiłek, spaliłeś więcej kalorii niż na zwykłym treningu.

Budowanie relacji – Powody dla których warto trenować Crossfit

Często siłownia jest tylko zbiorem przypadkowych osób skupionych na wykonywaniu własnych różnych ćwiczeń. W wypadku CrossFit, który określa się „box” jako swoją siłownię, jest to społeczność. Jesteś otoczony przez grupę ludzi – nawet nieznajomych – którzy zachęcają cię i pomagają  przekraczać granice. Nawet ludzie, którzy kończą ostatni, dostają rundę piątek za to, że starają się tak mocno, jak mogą. Każdy ma ten sam cel – uzyskać najlepszą możliwą formę. Koleżeństwo w CrossFit jest częścią tego, co sprawia, że ​​ćwiczenia są wyjątkowe.

Dynamiczne treningi

Treningi są czasem trudne do opisania, przez ich wielowymiarowość. Kiedy trenujesz CrossFit, nie idziesz na siłownię tylko po to, żeby się pomachać sztangą lub wejść po schodach. To nie jest zwykłe podnoszenie ciężarów. Jest to program, który łączy wiele różnych ćwiczeń, pobudzających wszystkie części ciała do ich granic. Jak mówią Specjalność CrossFit to nie specjalizuj się. Ciągle się zmienia, dzięki czemu twój umysł i ciało nie nudzą się.

Trening osobisty

Wszystkie zajęcia CrossFit prowadzone są przez trenera, aby zapewnić właściwą formę. A także wprowadzać modyfikacje, zachęcać, utrzymywać standardy, a czasami sygnalizować Ci „brak powtórzeń”, gdy widzi, że nie robisz czegoś właściwie lub nie wkładasz pełnego wysiłku. Twój trener stanie się inspiracją, doradcą, kolegą, doradcą żywieniowym i Twoją największą zmorą.

Powody dla których warto trenować Crossfit
Powody dla których warto trenować Crossfit

Poprawia zdrowie serca

Twoje tętno pozostaje podwyższone przez cały trening, co zwiększa Twoją wytrzymałość. W rzeczywistości dane z American Council on Exercise wykazały, że tętno uczestników zostało podniesione do 90% maksymalnego tętna, co zostało utrzymane podczas dwóch treningów CrossFit. Wytyczne branżowe dotyczące fitnessu sugerują HRmax od 64 do 94% w celu poprawy wytrzymałości cardio. Naukowcy odkryli również, że osoby fizyczne uśredniały 80% VO2max, co stanowi maksymalną ilość tlenu, jaką dana osoba może wykorzystać podczas intensywnych ćwiczeń. Wytyczne branżowe sugerują od 40 do 85% VO2max dla poprawy kondycji i składu ciała.

Zwiększona ruchomość stawów

Jest to wynikiem różnych ruchów funkcjonalnych związanych z treningiem CrossFit. Nie tylko wykonujesz proste uginanie bicepsa, ale poruszasz kończynami we wszystkich kierunkach. Ponadto, poznając odpowiednie sposoby podnoszenia ciężkich sztang z podłogi i przytrzymywania ich nad głową, ryzyko obrażeń w życiu codziennym znacząco spada.

Powody dla których warto trenować Crossfit
Powody dla których warto trenować Crossfit

Ogólny stan zdrowia

CrossFit skupia się na tych głównych domenach. Takich jak wytrzymałość, siła, koordynacja, elastyczność, szybkość, zwinność, równowaga, dokładność. Osiąga się to poprzez rozwijanie  adaptacji neurologicznych i hormonalnych we wszystkich szlakach metabolicznych w organizmie. Połączenie ogromnej różnorodności ruchów prowadzi do całkowitej transformacji waszej osobistej jakości życia.

Poprawa stylu życia

W otoczeniu ludzi wkręconych w fitness i zdrowie, trudno jest oprzeć się nowym nawykom stylu życia. Zanim się zorientujesz, będziesz nosił pudełka ze swoimi porcjami na trening. Zamiast spotykać się z przyjaciółmi na lunch/drinki/kawę, spotkasz się na siłowni. Jednak następnie udaj się na spotkanie towarzyskie.

 

Powody dla których warto trenować Crossfit Czy Powody dla których warto trenować Crossfit Czemu Powody dla których warto trenować Crossfit Jak Powody dla których warto trenować Crossfit

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *