Popularne pytania o trening cardio.

Ćwiczenia sercowo-naczyniowe. nazywane popularnie „cardio”  są  obok diety  kluczowym elementem do zrzucenia niechcianych kilogramów. Jeśli jesteś zainteresowany tym, jak to zrobić skutecznie, sugeruję przeczytanie tego tekstu z kilkoma popularnymi pytaniami, które uslyszałem i z odpowiedziami których można ogolnie udzielić.

Jakiego rodzaju cardio powinienem wykonywać?O wysokiej intensywności lub niskiej intensywności?

Popatrzmy na ostatnie badania na ten temat. Jedna grupa osób wykonywała cardio o wysokiej intensywności przez pewien czas, podczas gdy inni wykonywali cardio w małej intensywności. Pod koniec eksperymentu grupa wykonująca cardio o dużej intensywności spaliła więcej tłuszczu niż grupa, która wykonywała cardio o niskiej intensywności. Prawda jest taka, że ​​cardio o niskiej intensywności wykonywane  przez długi czas faktycznie spala więcej tłuszczu. Natomiast  cardio o wysokiej intensywności, spalili podobną ilość kalorii ale oszczędzamy czas. Jednak badania wykazały, że grupa, która wykonała cardio o wysokiej intensywności, nadal spalała te kalorie  po zakończeniu treningu, podczas gdy grupa, która wykonywała niską intensywność, spalała w tym czasie  zaledwie niewielką ilość kalorii . Ostatecznie w okresie trening plus okres po treningu  o wiele więcej kalorii  spalanych jest przez grupę o wysokiej intensywności. Trenujemy więc krócej  ale mamy dłuższy efekt. Lepiej jest nam wykonać 20-25 min intensywnego cardio rano niż 50-60 min o niskiej intensywności.

Co to jest HIIT?

Jest to trening interwałowy o wysokiej intensywności. To powinno zająć w całosci  około 15 do 20 minut, aby zakończyć i wykonujemy go w określonych  odstępach czasu. Przykładem może być sprint przez 20 sekund, a następnie trucht  przez 40 sekund.Jest to w sumie 60 sekund, czyli jeden interwał, który  powtórzy się pożądaną liczbę razy. Aby uzyskać więcej informacji na temat HIIT, sugeruję przeczytanie moich wcześniejszych wpisów na blogu.

Czy ma znaczenie jak wykonuję cardio?

Proponuję sprint, ponieważ jest to łatwe. efektywne  i można to zrobić w dowolnym miejscu, nawet bez klubu i sprzętu. Jednak jeśli chcesz, możesz wypróbować  po kilka dni   rower treningowy, schody  lub maszynę do wiosłowania.

Co powinienem pić po cardio?

Dla pogłębienia efektu rozpadu tkanki tłuszczowej , a ochrony muskulatury powinno się unikać zaraz po treningu cardio  spozycia  węglowodanów, ale wypić szejk białkowy wzbogacony o antyoksydanty i minerały.

Czy powinienem wykonywać ćwiczenia kardio w dniach ciężkich treningów siłowych ?

Spróbuj nie robić tego. Staraj się robić cardio w dni bez cięzkich siłowych treningów, abyś mógł włożyć całą energię do cardio lub w trening siłowy. Jeśli musisz to robić w dni z treningiem siłowym, upewnij się, że robisz to po sesji na siłowni, aby nie marnować energii na cardio. Nie poleca sie tez  robić cardio w dniu, w którym trenujesz nogi.  Jeżeli cardio musi być wykonane rano w dniu treningu siłowego. należy zachować kilka godzin odstępu.

Co daje poranne cardio?

Na pewno korzyścią, jaką otrzymasz od wczesnych porannych sesji cardio, jest to, co nazywam efektem „dopalenia”. Kiedy zrobisz sesję cardio rano, nie tylko spalisz tłuszcz zapasowy podczas sesji, ale również nadal spalasz tłuszcz w przyspieszonym tempie po treningu. Czemu? Ponieważ intensywna sesja ćwiczeń sercowo-naczyniowych może utrzymać wzrost metabolizmu na wiele godzin po zakończeniu sesji. Jeśli wykonujesz cardio w nocy, nadal będziesz spalać tłuszcz podczas sesji, więc zdecydowanie skorzystasz z tego. Jednak nocne ćwiczenia cardio, mającena celu redukcję tkanki tłuszczowej  nie wykorzystują efektu „dopalenia”, ponieważ metabolizm spada momentalnie, gdy tylko idziesz spać. Podczas snu tempo przemiany materii jest wolniejsze niż w jakiejkolwiek innej porze dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *